Til forsiden

Vi forente Google og Teams for Cognite

I hjertet av Fornebu, blant kreative sinn og innovative ideer, står Cognite, et norsk IT-selskap kjent for sine banebrytende industrielle dataplattformer og kunstig intelligens. Med over 500 ansatte brenner de for å revolusjonere industrielle prosesser.

  • Møterom
  • Lydløsninger
  • Digital skilting
Cognite

Hensikt

Cognite ønsket en teknologisk løsning som kunne forene Google og Microsoft-miljøene i møterommene sine, samtidig som de forbedret lyd- og bildekvalitet for hybride møter.

Kunde

Cognite

Kunden leverer

AI for industrien

Lokasjon

Oslo

Ansatte (globalt)

620

Fra systemfrustrasjon til audiovisuell harmoni

Neil Freeman, IT Operations Manager hos Cognite, minnes hvordan tekniske begrensninger skapte mer enn bare små irriterende hindringer:

– Vi opplevde en del frustrasjon med systemet vi hadde. Det var lydforstyrrelser og ustabilt nettverk som skapte forsinkelser og frustrasjon for ansatte, særlig når alle 50 møterommene var booket samtidig, sier han, og reflekterer over et arbeidsmiljø som desperat trengte en løsning.

Leveranse

Møteromsløsninger

Samsung
Skjermer i ulike størrelser for optimal visning i møterom og sosiale soner.

Logitech
Rally-kameraer og Meetup-enheter for videokonferanser med høy kvalitet.

Poly
Studio X og TC8 touchpanel for enkel styring av møter og integrasjon med Google Meet og Microsoft Teams.

Digital skilting og nettverksinfrastruktur

Samsung
Infoskjermer i fellesområder for effektiv internkommunikasjon.

Netgear & LinkIT
Nettverksswitcher for stabil og sikker tilkobling av AV-systemene.

WyreStorm
Signalbehandling for sømløs distribusjon av lyd og bilde.

Lydsystem

Sennheiser
TeamConnect takmikrofoner for krystallklar lyd i møterommene.

BOSE & Audac
Forsterkere og høyttalere for tydelig og balansert lyd i møterom og sosiale soner.

Et system for i dag og for fremtiden

Bygningen Cognite holder til i pulserer med aktivitet, og behovet for et system som kunne forene Logitech, Huddly, Google og Microsoft var tydelig. Det handler ikke bare om å ha et system; det handler om å skape et miljø hvor teknologien forsterker - ikke hindrer vekst og innovasjon.

Bravo AS
Sitat

Vi satte opp et demo-rom der de ansatte hos Cognite kunne teste forskjellige løsninger. Når vi utviklet løsninger for de sosiale sonene var det viktigste for oss hvordan de ansatte opplevde løsningen. Vi besøkte også flere av våre leverandører for å sikre at de følte seg trygge med løsningen vi satte opp for dem. Vår målsetting var klar: en lavterskel, høyeffektiv løsning som integrerer sømløst i Cognites dynamiske miljø.

David Eriksson

Key Account Manager i Bravo

En brukeropplevelse sentrert rundt enkelhet

Med litt Bravo-magi har Cognite nå et «click and connect»-system som forener både Google og Microsoft-miljøer.

– Det er mye møtevirksomhet både internt og med kunder, og vi trenger et system som er solid, stabilt og funksjonelt, understreker Freeman.

Tilbakemeldingene fra ansatte tyder på at løsningene har møtt mange behov. De er spesielt fornøyde med god lyd- og bildekvalitet.

– Det var bekjente av meg som anbefalte Bravo. Så fikk jeg snakket med David, som lyttet til behovene våre, og mange teknikere var involvert. Vi trengte bedre møteromsløsninger, og en løsning som kunne passe til de sosiale sonene. Det er som om teknologien endelig snakker samme språk som oss, smiler Freeman. Det har skapt en synlig forandring i våre ansattes tilfredshet og produktivitet.

Astronaut

Månedlig IT-magi rett i innboksen?

Meld deg på nyhetsbrevet vårt så får du inspirasjon og nyttige tips en gang i måneden!

Del gjerne videre med andre!

Del på FacebookDel på XDel på LinkedIn