Til forsiden
  1. Forside
  2. /Kundehistorier
  3. /Fredrikstad kino

Fredrikstad Kino; den digitale kundereisen

Ut med papir-plakater som stadig må byttes ut og inn med interaktive og digitale skjermer.

  • Digital skilting
Fredrikstad kino

Behov

Modernisere kundekommunikasjon ved å erstatte plakater med digitale skjermer og LED-løsninger. De hadde også behov for en plattform som gjorde det enkelt å oppdatere innhold løpende, slik at de kunne promotere aktuelle filmer, premierer og tilbud i kioskområdet på en mer dynamisk måte. I tillegg ønsket de en interaktiv opplevelse hvor gjestene selv kunne velge filmtrailere på en stor LED-skjerm ved inngangspartiet.

Leveransen til Fredrikstad Kino

LED-skjerm og interaktive løsninger

Stor LED-skjerm fra LG ved inngangspartiet, hvor gjester kan velge og spille av trailere via et interaktivt panel.

Crestron styringssystem for touchpanel som lar brukerne velge trailere på LED-skjermen.

Digital skilting

Skjermer fra Samsung plassert rundt i kinoen som viser filmer på dagens program og kommende premierer.

Engage+ løsning for innholdsdistribusjon til alle digitale skilt via en sentral plattform.

Kundeengasjement og kioskområdet

LG-skjermer for dynamisk visning av tilbud og kampanjer i kioskområdet.

WyreStorm signalbehandling og distribusjon av innhold på tvers av skjermene for en sømløs kundeopplevelse.

Fra plakater til digitale skjermer

I kinobransjen er behovet for å kontinuerlig oppdatere reklamemateriell stor. Løsningen vi presenterte og implementerte med digitale skjermer, gjorde det enkelt for kinoens personale å administrere innholdet på alle skjermene selv.

Denne integrerte løsningen sørget for at innholdet ikke bare er relevant, men også tilpasset seg sømløst med andre systemer. På denne måten kan Fredrikstad kino håndtere alt på ett sted uten å måtte outsource eller forholde seg til flere løsningsplattformer.

Interaktive muligheter i digital signage

I Fredrikstad har kinoen utnyttet skjermen til sitt fulle potensiale, og bruksområdene er mange. For eksempel:

  • En stor LED-skjerm som lar gjester velge en filmtrailer de vil se – en interaktiv opplevelse som engasjerer og underholder. (Skjermen ser du på bildet under).
  • I kioskområdet har skjermene blitt et dynamisk verktøy for å fremheve aktuelle tilbud og forsterke salg.
  • Andre skjermer spredt i publikumsarealet gir besøkende oppdatert informasjon om filmer som vises, samt kommende attraksjoner.

Fredrikstad kino er et godt eksempel på hvordan tradisjonelle virksomheter kan omfavne digitale løsninger for å fornye sitt engasjement med sitt publikum.

Astronaut

Månedlig IT-magi rett i innboksen?

Meld deg på nyhetsbrevet vårt så får du nyttige tips og triks en gang i måneden!

Del gjerne videre med andre!

Del på FacebookDel på XDel på LinkedIn