
I like that the screen is elegant – like a live theatre. The shop is like a moving tetris with all these tasteful products, and the screen represents that in a lot of ways. We don’t want anything to be static.
Lee
Hos Gutta på Haugen CC Vest
Med ny digital skjerm i butikken på CC Vest skaper Gutta på Haugen rom for å fortelle de gode historiene bak produktene sine. Dette gjør de uten at den digitale skjermen går på bekostning av den tradisjonsrike identiteten i butikkene.
Hensikt
Implementere digital signage uten at det går på bekostning av identitet i butikk.
Kunde
Gutta på Haugen
Lokasjon
CC Vest i Oslo
Leverandør
Samsung
Arkitekt
Kringsjaa
I samarbeid med arkitektene i Kringsjaa laget vi en skreddersydd løsning for butikkveggen på CC Vest. Med spesialtilpasset pull-out veggfeste for å klikke skjermen på plass, ser skjermen ut som en plakat der den skinner i inngangspartiet.
Med en ny Samsung-skjerm i butikken på CC Vest skaper Gutta på Haugen rom for å fortelle de gode historiene, og formidle de beste tilbudene. I tillegg er det en god plattform for å skape interaksjon og dialog med kundene som kommer inn i butikken.
Lee bruker skjermen mye i interaksjon med kundene, og forteller at det skaper et naturlig rom for mersalg.
I like that the screen is elegant – like a live theatre. The shop is like a moving tetris with all these tasteful products, and the screen represents that in a lot of ways. We don’t want anything to be static.
Lee
Hos Gutta på Haugen CC Vest
Ian Skattum, alt-mulig-mann hos Gutta
Det er de gode historiene, arrangementene, fagkunnskapen og håndverket som ligger bak hvert eneste produkt, som Gutta på Haugen ønsker å kommunisere. Den digitale skjermen i butikken på CC Vest, er en ny og effektiv kanal for å formidle akkurat dette.
Gutta på Haugen startet sin første butikk på St. Hanshaugen i 1994 og feiret 30 år i 2024. Totalt har de fem butikker i Oslo fylt med deilige oster, spekemat og annen kvalitet-snacks. Du finner Gutta på St. Hanshaugen, Mathallen, VIA Vika, Nordstrand og CC Vest.
– Folk er opptatt av gode kampanjer og happenings, så vi prøver å tilrettelegge for aktiviteter i butikkene våre med smakinger og besøk av produsenter, forteller Skattum.
Digital skjerm gir rom for å være mer kreativ og spontan i kommunikasjonen. Når Gutta på Haugen har eventer i butikken, er det enkelt å formidle det til andre handlende på senteret med skjermen som et realt blikkfang (i tillegg til en prima plassering ved hovedinngangen).
En digital skjerm vil fange oppmerksomheten til forbipasserende kunder, som ellers ville gått videre.
Skjermen vil skaper rom for dialog med kundene, og dermed øke muligheten for mersalg.
Med digital signage har du mulighet til å skifte innhold i løpet av dagen for å treffe kundene i det moduset de er i på morgenen som på kvelden.
Ullevaal x Bravo: driftssikker LED-skjerm på banen
Nå har vi et produkt med lang forventet levetid, er langt enklere å vedlikeholde og bildet på flatene er av ypperste kla...
Les mer
Bravo smykker EYs nye kontorer med skreddersydd digital infrastruktur
– De som besøker oss sier det må være Norges flotteste kontor. Interiøret har wow-faktor, og samtidig er det hjemmekosel...
Les mer
Samsung Color E-Paper: energieffektiv digital skilting
Samsung Color E-Paper – digital skilting med nær null strømforbruk! Ta et dypdykk ned i Samsungs nye teknologi for bærek...
Les mer