Til forsiden
  1. Forside
  2. /Kundehistorier
  3. /Nimbus: En enklere hverdag med Bravo som IT-partner

2025

En enklere hverdag for Nimbus med Bravo som IT-partner

"Jeg vet ikke hvor mye jeg kan si om selve overgangen fra tidligere IT-leverandør til Bravo, for det har vært veldig enkel for meg. Jeg har bare sagt at vi må bytte – også har dere gjort det," forteller Marianne Brøvik som er direktør for innovasjon, bærekraft og compliance hos Nimbus.

  • Microsoft 365
  • Nettverksdrift
Nimbus: En enklere hverdag med Bravo som IT-partner

Behov

Nimbus er et selskap i vekst, og dermed har de behov for en dynamisk IT-partner.

Kunde

Nimbus

Lokasjon

Norge og Sverige

Ansatte

155+

Kontorer

5

Nimbus Direct og Nimbus Fiber

Med flere kontorer i Norge og Sverige er Nimbus et selskap i vekst. De leverer et bredt tjenestespekter som kan oppsummeres i to hovedretninger: Det ene er entreprenør-, fiber- og telekommunikasjonstjenester (Nimbus Fiber), og det andre er salg og kundeforvaltning (Nimbus Direct).

Dette betyr at de har mange baller i luften, og da kommer det godt med å ha en stabil og proaktiv IT-partner.

Leveranse

Microsoft 365 og IT-sikkerhet

Sikring av brukere, applikasjoner og enheter.

Heving av sikkerhetsnivå i M365-miljøet.

Lisensoptimalisering: Riktig lisens til riktig bruker.

Backup av data i M365.

Drift av nettverk

Drift av nettverk gjelder for lokasjonen i Fredrikstad.

Vi tok over drift, men hardware er fra tidligere leverandør.

Vi har tilgang til alle nettverksenhetene, hvor vi har full innsikt i oppdateringer, endringer på nettverket og varslinger dersom noe går ned.

Support og kundeservice

Alle som jobber hos Nimbus kan henvende seg til oss om de har et problem. Vi er ikke avhengig av én kontaktperson fra Nimbus.

Supportdager: For å vise fysisk tilstedeværelse og løse opp i småproblemer man vanligvis ikke tenker er en supportsak.

Vi gikk over oppsettet de hadde på M365 i utgangspunktet, og avdekket at en del av brukerne deres ikke var riktig lisensiert i henhold til lisensavtalen med Microsoft. Disse ble ført over på riktige lisenser ved overtakelse. Vi sørget samtidig for at alle brukerne ble hevet til samme sikkerhetsnivå, forteller Dan Flauring, Cloud Product Advisor hos Bravo.

Bravo: En IT-partner å vokse med

For oss er det viktig å være en fleksibel IT-partner man kan jobbe med over lengre tid, og at vi jobber sammen mot et felles mål. Bravo skal spille Nimbus gode!

Bravo AS
Sitat

Vi har vokst veldig raskt, og har gått fra å være små til å bli store på kort tid. Parallelt vokste behovet på IT-siden. Vi begynte i det små med en mindre IT-leverandør, men merket at behovene våre endret seg og at vi trengte en større leverandør.

Marianne Brøvik

Direktør for innovasjon, bærekraft og compliance

Selv om det er Marianne vi i Bravo har jevnlige kontaktpunkter med, snakker vi med enhver person som trenger IT-hjelp hos Nimbus. Vi er ikke avhengig av å gå gjennom én person, som tidligere har vært en flaskehals i supportsaker.

Tidligere har vi vært vant til at alle henvendelser gikk via én person hos oss, og til én person hos leverandøren. Med Bravo har alle som har møtt på problemer kunne ta kontakt med dere når som helst.

Overgang fra tidligere leverandør til Bravo

Når IT-leverandøren skal byttes, er det naturlig at det oppstår bekymringer for selve overgangen. Vil vi merke det? Er det nedetid for ansatte? Får vi gjort jobben vår når vi skal? Hva vil dette kreve av oss?

Svaret er: Våre kunder skal ikke merke overgangen i et leverandørbytte, det skal være en sømløs opplevelse og et tett samarbeid.

En av de som hadde noen bekymringer var Kristian Ieess som jobber som EVP hos Nimbus. Han er dermed øverste ansvarlig for alt som skjer på callsenteret, både i Norge og i Sverige. En travel mann med andre ord. Vi rakk en kort prat før han måtte løpe videre til neste møte:

Bravo AS
Sitat

Vi merket ikke overgangen, så det har vært helt supert! Jeg var mest redd for at ting plutselig skulle slutte å fungere. Hvis mailen er nede i bare noen timer kan vi miste en del data og informasjon som har stor betydning for jobben vi gjør, og ikke minst kvaliteten vi leverer til kundene våre.

Kristian Ieess

EVP

Det er kanskje rart å si; men ingenting gleder oss mer enn å høre at vi egentlig ikke ble lagt merke til.

Fysisk tilstedeværelse med support

De fleste problemer kan vi løse remote, men vi synes det er viktig å vise fysisk tilstedeværelse, og ikke minst er det hyggelig å møte folka bak e-postsignaturene.

Med supportdager ute i Nimbus sine kontorlokaler får vi løst de små, men irriterende, problemene.

Det har vært veldig nyttig med supportdager hvor dere kommer fysisk på besøk hos oss. Da dukker det opp småting som man egentlig ikke tenker på å sende til support. Litt som en stein i skoen du endelig får tatt ut, forteller Marianne.

Fordelen av å outsource IT-tjenester

Marianne Brøvik er vår hovedkontakt inn i Nimbus. Når man jobber med innovasjon, bærekraft og compliance har man et bredt ansvarsområde, og da er det betryggende å få inn en ekstern partner på IT.

Jeg har ansvar for IT-delen, noe jeg ikke kan så mye om, og det er derfor vi har dere i Bravo, understreker Brøvik.

Musikk i våre ører! Folka i Nimbus skal kunne bruke tiden sin på intern verdiskaping, ikke på vedlikehold av IT-systemer som bare skal funke. Det er egentlig en hygienefaktor, men vi vet at det krever en del jobb å vedlikeholde og holde seg oppdatert på fagfeltet. Den jobben tar vi med glede!

Veien videre for Nimbus og Bravo

Vi trenger en leverandør som følger med på det som skjer der ute, og som kan komme til oss og fortelle når Microsoft har kommet med noe nytt, foreslå nye verktøy og si fra om vi bruker noe som er utdatert og komme med nye forslag. Den partneren for oss trenger vi, avslutter Brøvik.

Med mål om å være en IT-partner, ikke bare en leverandør, gleder vi oss til videre samarbeid!

Astronaut

Månedlig IT-magi rett i innboksen?

Meld deg på nyhetsbrevet vårt så får du inspirerende og informative kundecaser en gang i måneden!

Del gjerne videre med andre!

Del på FacebookDel på XDel på LinkedIn