Installasjon av Innovation Hub hos Schneider Electric Norge

Vet du hva en The Innovation Hub er? Vi har installert dette på hovedkontoret til Schneider Electric i Oslo.

Schneider Electric leverer digitale løsninger for energi og automatisering. Med mange tiårs erfaring bak seg hjelper de selskaper å effektivisere driften med digitalisering. Det fører både til økt bærekraft og kostnadseffektivisering. Selskapet har i dag syv kontorer i Norge, hvor det var hovedkontoret i Oslo vi fikk i oppdrag å skape en Innovation Hub i samarbeid med dem.

Selskapet ønsket en installasjon med mål om å vise frem sine systemer, produkter og løsninger. For å skape dette ville de i tillegg bruke digitale flater for å skape en dynamisk opplevelse. Alt av innhold som blir vist på skjermene styres fra en sentral HyperPod (et rack).

Ta med kunden på en reise!

Enkelt sagt handler løsningen om å ta med kunden på en reise gjennom dynamisk innhold på skjermene, i tillegg til visning og demonstrasjon av fysiske produkter og løsninger. Nå kan Schneider Electric invitere potensielle- og eksisterende kunder for å vise frem et utvalg av de løsningene leverer. På den måten kan kunden forstå mer inngående bredden og potensialet i Schneider Electric sitt produktspekter.

Jeg tok en liten prat med Eivind Vierli, prosjektleder fra Bravo. Hva han tenker om samarbeidet med selskapet og tanken de hadde om innovasjonshuben.

«Ettersom Schneider Electric har innovasjonshuber installert på noen av kontorene i de andre nordiske landene hadde de en klar tanke og visjon fra start på hvordan dette skulle se ut. Bravo og jeg har vært med på å designe en løsning for hvordan arealene kan utnyttes på best mulig måte. Syns at det har vært et veldig godt samarbeid og god kommunikasjon med kunden gjennom hele prosjektfasen, fra start til slutt.»

Hvis du skal trekke frem en ting med løsningen du liker best, hva er det?

Jeg vil nok trekke frem helheten, at alt henger sammen. Det at alt er automatisert, slik at det ikke krever mye av de som skal bruke systemet i det daglige. Noe jeg tenker er i tråd med Schneiders kjernevirksomhet; forenkle, automatisere og effektivisere andre bedrifter virksomhet.

Enkelt sagt handler løsningen om å ta med kunden på en reise gjennom dynamisk innhold på skjermene, i tillegg til visning og demonstrasjon av fysiske produkter og løsninger. Nå kan Schneider Electric invitere potensielle- og eksisterende kunder for å vise frem et utvalg av de løsningene leverer. På den måten kan kunden forstå mer inngående bredden og potensialet i Schneider Electric sitt produktspekter.

Del gjerne:

Vil du vite mer om akkurat denne løsningen eller få råd om hvordan du kan vise din bedrifts leveransemuligheter til kunder?
Ta kontakt. Vi er her for deg.