Fredrikstad kino- den digitale kundereisen


Forfatter: Linda Walteros
Dato: 31. januar 2022


Vi har vært i Fredrikstad for å se på skjermløsningene de har valgt for å skape en digital kundereise for sine besøkende.

Hvordan fange kundenes oppmerksomhet?

Konkurransen om kundenes oppmerksomhet blir større for hver dag som går. Vi blir utsatt for reklame overalt hvor vi ser, som oftest er vi ikke klar over det. Som bedrift må du tenke på hvordan du best mulig måte kan gange kundenes oppmerksomhet. Uten å måtte trykke nye posters og lage PR-stunts for å nevne noe, hver uke eller måned.

Fra plakater til skjerm

Hver interaksjon er en mulighet til å få begeistrede kunder og økt fortjeneste. Så hvordan kan man skape den gode kundereisen, digitalt? Bravo Norge kom i kontakt med Fredrikstad kino sent i 2018. I 2019 var kinoen transformert fra å bestå av mange trykte plakater, til å bestå av skjermer. På den ene siden er skjermer en måte å vise dynamisk innhold på. På den andre siden må det være en løsning back-end som gjør jobben med dynamisk innhold så brukervennlig og enkel, som mulig.

Dynamisk innhold med Pronto TV

I kinobransjen er det behov for hyppige utskiftninger av reklamemateriell. Vårt søsterselskap Pronto TV har laget løsninger for å imøtekomme behovet. Fordelen med Pronto er at du ved å logge inn på deres hjemmeside kan administrere alle skjermer på en gang. Uten å måtte administrere innhold fra utallige løsninger eller outsource fordi du ikke har kompetansen in-house. I tillegg er løsningen integrert med ulike systemer for å dynamisk kunne vise relevant innhold uten at Fredrikstad Kino må publisere innhold i mer enn ett system. Du kan lese mer om Pronto her. 

Bravo og Pronto løsning- utallige muligheter

I Fredrikstad har de valgt å bruke skjermer til de meste. Bruksområdene kan du også se i videoen ovenfor.  

  • En stor LED skjerm som du ser i videoen, hvor det spilles av trailere. Skjermen er tilkoblet et panel hvor gjesten selv kan velge hvilken trailer de ønsker å se.  
  • Skjermer i kioskområdet for visning av tilbud.  
  • Skjermer som viser både filmer som er på kino nå, samt kommende filmer. 

Ta kontakt med oss. Du trenger ikke å jobbe i kinobransjen for å få råd om hvordan du kan bruke digital signage til å utbedre din digitale kundereise! 

Følg oss gjerne på sosiale medier!