
- Microsoft 365
- Lydløsninger
- Sosiale soner
Selmer x Bravo: nye AV-løsninger på advokatkontoret
– Advokatene jobber lange dager, det er en livsstil. Dette stiller høye krav til oss som jobber med IT og som skal sørge...
Les mer
Fokus på god internkommunikasjon gjør det betydelig enklere for alle å jobbe mot samme mål, i tillegg til at det skaper samhold i bedriften. I tillegg blir det utrolig mye enklere å kommunisere ut til resten av verden, når alle har samme referanser. Her er noen eksempler på bruk av digitale skjermer som styrker kommunikasjonsflyten.
Enkelt sagt så er internkommunikasjon det som snakkes om internt i en bedrift – uavhengig om det er strategisk, operasjonelt eller sosialt. Kommunikasjonen mellom ledere og ansatte, og mellom ansatte i ulike avdelinger, er faktisk det som skal sikre at alle på ditt arbeidssted har samme informasjon og legger til rette for at alle jobber mot samme mål.
Hva som kommuniseres er én ting, men hvordan er en annen. Det handler om å sikre at det som kommuniseres når de rette menneskene, i riktig format og til riktig tid.
Vi i Bravo er ikke nødvendigvis eksperter på eksakt hva som er bra intern kommunikasjon, vi går i silo-fella selv, altså. Men vi har et godt verktøy tilgjengelig som faktisk hjelper oss på veien – nemlig digitale skjermer!
Hvor mange ganger har du irritert deg over å måtte trykke opp nye plakater hver gang du har en ny kampanje, en vare på tilbud eller endring i åpningstidene? Med digital signage kan du vinke adjø til bryet. En digital skjerm gir deg friheten til å endre innholdet på et blunk – når som helst. Skal du tømme lageret denne uken, eller gå raskt fra halloween-kampanjer til christmas content?
Med digitale skjermer i butikk kan du enkelt laste opp innholdet ditt uten å gå via et trykkeri. Det gjør det utrolig lett å være rask på labben når du skal tilpasse deg sesong, spontansalg eller når du kommer over nye trender som ikke alltid er like lett å forutse lang tid i forveien.
Viktigheten av hva som burde legges opp på de digitale skjermene kan variere ut fra bransje og strategi, men her er likevel noen punkter til inspirasjon:
🙋♂️ Sosiale kanaler og nyheter
Legg opp en automatikk i at alt som deles i sosiale kanaler og på nettsiden fra din bedrift, også legges opp på skjermene. Da er det ingen som går glipp av det!
🔎 Oversikt over ledige plasser
Free seating er sikkert vel og bra, men da er det viktig å få opp en enkel oversikt over hvilke plasser som er ledige når du kommer på jobb. Én ting mindre å holde orden på for dine ansatte.
👾 QR-koder
Vil du ha en artig fredags-quiz eller få ansatte til å delta i en spørreundersøkelse? Sleng opp en QR-kode da vel! Kanskje flere svarer på den om du ikke bare sender en mail på et ubeleilig tidspunkt som går i glemmeboka? Verdt å teste!
✨ Branding
Digitale skjermer er en ypperlig mulighet til å få frem brandingen i bedriften, og skape en felles referanseramme i arbeidsdagen. Vis frem hvem bedriften er!
🎭 Humorinnslag
Effekten av en artig og relaterbar GIF skal man ikke kimse av. Alt som deles må ikke være så seriøst. Gi dine kolleger en god latter.
🎳 Eventer
Informer om, og engasjer kolleger i oppkommende sosiale eventer.
Annet
Menyen i kantina, værmeldingen for uka og rutetider for kollektivtrafikk kan også være fint å gi en oversikt over. Dette gir alle en fin oversikt over ting som jo tross alt er en stor del av dagen.
Selmer x Bravo: nye AV-løsninger på advokatkontoret
– Advokatene jobber lange dager, det er en livsstil. Dette stiller høye krav til oss som jobber med IT og som skal sørge...
Les mer
Nå tilbyr vi opptil 1 års gratis IT-drift!
Bytt IT-partner til Bravo og få opptil 12 måneder gratis IT-drift og sikkerhet av Microsoft 365. Få litt IT-magi inn i a...
Les mer
Slik holder du gode møter i 2025
Møter som faktisk burde være møter! Få Bravos beste tips for effektive, engasjerende møter med tydelig agenda, god flyt ...
Les mer