Til forsiden
  1. Forside
  2. /Kundehistorier
  3. /Holm Eiendom – Fra lokal server til Microsoft 365 i skyen

Holm Eiendom – Fra lokal server til Microsoft 365 i skyen

Holm Eiendom var bundet til et VPN-system, men i takt med et økende behov for å være ute i felt og hjemmekontor, økte også behovet for å oppgradere og effektivisere IT-støttesystemene.

  • Microsoft 365
  • IT-sikkerhet
Holm Eiendom – Fra lokal server til Microsoft 365 i skyen

Hensikt

Modernisere infrastruktur ved å gå fra en lokal server med VPN-tilkobling til en skybasert løsning i Microsoft 365.

Kunde

Holm Eiendom

Eiendommer

18

Lokasjon

Oslo

Bransje

Drift av næringsbygg

Leveranse

Microsoft & Adobe

IT-drift

Microsoft 365 drift, sikkerhet og support.

Adobe Acrobat Pro for fleksibel PDF-håndtering.

Evoko Naso & Microsoft

Møteromsløsninger

Evoko Naso bookingpaneler utenfor alle møterom.

Full integrasjon med Outlook-kalenderen for enkel reservasjon.

Fra VPN-server til skyen

Hovedoppgaven til Bravo var å flytte VPN-serverløsning over til skyen. Vi startet med å gå gjennom behovene til Holm Eiendom. Deretter presenterte vi en løsning for dem som var enkel å forstå, da det er viktig for oss at kundene våre som ikke nødvendigvis har en grad innenfor IT skal kunne skjønne det.

"Vi skjønte med en gang hva vi fikk og hvordan det skulle gjennomføres. Enkelheten har fulgt oss hele veien og vi opplever folk som stiller opp og hjelper til. Da vi iverksatte skyløsningen var vi trygge på at vi hadde fått en samarbeidspartner som gjør det de lover,"

understreker Martinoux.

Behov hos Holm Eiendom

Selskapet opplevde at deres tidligere system var tungvint, begrenset fleksibiliteten og gjorde det vanskelig for ansatte å jobbe remote. Behovet for enklere tilgang til filer fra mobil og nettbrett, bedre samarbeidsmuligheter og en mer intuitiv mappestruktur var sentrale drivere i digitaliseringen. Holm Eiendom ønsket en løsning som var enkel å bruke for ansatte med varierende IT-kunnskaper, samtidig som de reduserte kostnadene knyttet til IT-drift.

Bravo AS
Sitat

Vi gikk fra en halv million i utgifter på IT, til en brøkdel med løsningen fra Bravo.

Martin Martinoux

Driftssjef hos Holm Eiendom

SharePoint, Teams og mappestruktur

Med en mappestruktur som var noe kaotisk, var det nyttig å ta en liten opprydning. Vi i Bravo kom med råd og veiledning, men til syvende og sist er det Holm Eiendom selv som vet best hvordan arbeidsflyten i hverdagen deres er.

"Vi ville ikke ha en leverandør som kun forteller oss hva vi skal gjøre, men hjelpe oss å komme dit vi ønsker. Der er Bravo fantastiske,"

forteller Martin Martinoux hos Holm Eiendom.

En enkel og fleksibel hverdag

Uansett om du jobber fra nettbrett, telefon eller pc, ser miljøet likt ut. Løsningen er brukervennlig, som gjør at alle har lært seg å bruke det, på tvers av alle aldere og kunnskapsnivå.

"Vi har fått en enklere hverdag. Det beste av alt er at vi gikk fra en halv million i utgifter på IT, til en brøkdel av det med løsningen vi har i dag. Før fikk vi store fakturaer uten å forstå hva vi fikk levert. Vi visste ikke hva vi hadde. I dag er fakturaen oversiktlig og vi vet hva vi betaler for."

- Martin Martinoux

Før kunne ikke de ansatte logge seg inn fra telefon med VPN-løsning for å kunne sende dokumenter til kunder, men det kan de nå.

I tillegg slipper de å si til kunder at de må vente til de er tilbake på kontoret med å få dokumentene - nå kan de få det med en gang!

Astronaut

Månedlig IT-magi rett i innboksen?

Meld deg på nyhetsbrevet vårt så får du ferske kundehistorier en gang i måneden!

Del gjerne videre med andre!

Del på FacebookDel på XDel på LinkedIn