– Advokatene jobber lange dager, det er en livsstil. Dette stiller høye krav til oss som jobber med IT og som skal sørge for at alt rundt fungerer, forteller Andreas Polias som er teamleder for IT-avdelingen hos Selmer.
Med mange møter – både internt og eksternt, samt vedlikehold av kompetanse og faglig inspirasjon gjennom webinarer, kurs og arrangementer, er det et tydelig behov for en solid digital infrastruktur i møterom og sosiale soner hos Selmer.
Til Selmers kontorer i Oslo har vi i Bravo levert teknisk utstyr til 14 møterom – i tillegg til flere multirom, auditorium og sosiale soner, som for eksempel kantine. Selmers dyktige IT-avdeling sørger for at systemene bak snakker sammen, mens vi i Bravo passer på AV-løsningene.
Sammen med Bravo har vi strømlinjeformet hele AV-leveransen. Vi har nesten ikke behov for support på AV lenger. Og dersom det skulle være nødvendig har vi dere i Bravo. Nå er det stabilt og alt bare funker som det skal. Før løp supportgutta rundt for å hjelpe, men det slipper vi nå
Andreas Polias, teamleder for IT-avdelingen hos Selmer
Selmer er et forretningsadvokatfirma med kontorer både i Stavanger og Oslo, som gir råd til et stort antall bedrifter i inn- og utland samt offentlig sektor. De har flere kompetanseområder, men kjernen ligger i eiendom, energi, transaksjon, tvist og teknologi.
Behovet for høy sikkerhet stod sentralt i valget av nye løsninger hos Selmer, og valget falt dermed på den norske leverandøren Neat. I tillegg til fokuset de har på sikkerhet, sklir løsningene også godt inn i omgivelsene de er plassert i.
– Alle som jobber her vet hvordan det tekniske utstyret fungerer og det er generelt lite spørsmål vedrørende møteromsutstyret fra de ansatte hos Selmer. Løsningene er pene, de er enkle, intuitive og brukervennlige, forteller Polias.
I tidligere kontorlokaler hadde Selmer en sammensatt løsning med flere systemer som skulle snakke sammen, som førte til flere utfordringer.
– Vi hadde et AV-inventar på Tjuvholmen, men det begynte å bli ganske utdatert – og dermed både dyrt og lite fleksibelt. Etter hvert kjøpte vi litt mer utstyr og plutselig hadde vi tre ulike systemer. Så det var fint å få inn en leverandør som kunne presentere en løsning med kun ett system. Her scorte Bravo definitivt best, understreker Polias.
Utenom møterommene har Selmer et større auditorium. Med riktig teknisk utstyr er rommet tilrettelagt for både å løse tvister, streame eventer og holde foredrag.
To uker før Selmer skulle flytte inn i nye kontorlokaler inntok både IT-avdelingen fra Selmer og teknikerne fra Bravo de nye lokalene for å ferdigstille og samkjøre IT og AV-løsningene.
– Teknikerne er alltid så hyggelige og serviceinnstilte. Folkene i Bravo står på, kommer hit med et smil og er behjelpelige hvis det er noe, avslutter Andreas Polias.
Psst, du trenger ikke ha et Selmer-budsjett for å få hjelp av oss. Ta kontakt med oss her så lager vi en løsning som passer både ditt behov – og ditt budsjett.
Trenger du hjelp til IT i din virksomhet?
Ta kontakt med oss så kommer vi raskt tilbake til deg!
Adresse
Grev Wedels Plass 9
0151 Oslo
2025 © Bravo Norge AS