Artikler

Digitale skjermer: slik legger du til rette for god internkommunikasjon

Fokus på god internkommunikasjon gjør det betydelig enklere for alle å jobbe mot samme mål, i tillegg til at det skaper samhold i bedriften. I tillegg blir det utrolig mye enklere å kommunisere ut til resten av verden, når alle har samme referanser. Her er noen eksempler på bruk av digitale skjermer som styrker kommunikasjonsflyten.
Digital skjerm på vegg

Vi er nok flere som er kjent med å jobbe i siloer – vi har alle vært innom en – eller kanskje du er i en akkurat nå? For å rive ned veggene er det lurt å finne måter som gjør det enklere å distribuere kommunikasjonen. 

For oss i Bravo er det nettopp digitale skjermer som er dette verktøyet som hjelper oss å dele det vi har på hjertet. 

Ps! Konkrete eksempler fra våre kunder finner du nederst i artikkelen.

Hva er internkommunikasjon?

Enkelt sagt så er internkommunikasjon det som snakkes om internt i en bedrift – uavhengig om det er strategisk, operasjonelt eller sosialt. Kommunikasjonen mellom ledere og ansatte, og mellom ansatte i ulike avdelinger, er faktisk det som skal sikre at alle på ditt arbeidssted har samme informasjon og legger til rette for at alle jobber mot samme mål.

Hva som kommuniseres er én ting, men hvordan er en annen. Det handler om å sikre at det som kommuniseres når de rette menneskene, i riktig format og til riktig tid.

Vi i Bravo er ikke nødvendigvis eksperter på eksakt hva som er bra intern kommunikasjon, vi går i silo-fella selv, altså. Men vi har et godt verktøy tilgjengelig som faktisk hjelper oss på veien – nemlig digitale skjermer!

Digitale skjermer for fleksibel informasjonsdeling

I våre kontorlandskap henger det digitale skjermer i ulike soner og av ulike størrelser hvor vi faktisk kan vise akkurat det vi vil, når vi vil.

Fordelen med digitale skjermer er fleksibiliteten; du kan når som helst endre innholdet på skjerm dersom strategien endrer seg, dersom du bare vil vise noe annet, eller koble deg til en aktuell dag som kom brått på, i år igjen. 

💡 Tips til hva du kan vise på skjermene

Viktigheten av hva som burde legges opp på de digitale skjermene kan variere ut fra bransje og strategi, men her er likevel noen punkter til inspirasjon:

🙋‍♂️Sosiale kanaler og nyheter: Legg opp en automatikk i at alt som deles i sosiale kanaler og på nettsiden fra din bedrift, også legges opp på skjermene. Da er det ingen som går glipp av det! 

🔎Oversikt over ledige plasser: Free seating er sikkert vel og bra, men da er det viktig å få opp en enkel oversikt over hvilke plasser som er ledige når du kommer på jobb. Én ting mindre å holde orden på for dine ansatte.

👾 QR-koder: Vil du ha en artig fredags-quiz eller få ansatte til å delta i en spørreundersøkelse? Sleng opp en QR-kode da vel! Kanskje flere svarer på den om du ikke bare sender en mail på et ubeleilig tidspunkt som går i glemmeboka? Verdt å teste!

✨ Branding: Digitale skjermer er en ypperlig mulighet til å få frem brandingen i bedriften, og skape en felles referanseramme i arbeidsdagen. Vis frem hvem bedriften er!

🎭 Humorinnslag: Effekten av en artig og relaterbar GIF skal man ikke kimse av. Alt som deles må ikke være så seriøst. Gi dine kolleger en god latter.

🎳 Eventer: Informer om, og engasjer kolleger i oppkommende sosiale eventer.

Annet: Menyen i kantina, værmeldingen for uka og rutetider for kollektivtrafikk kan også være fint å gi en oversikt over. Dette gir alle en fin oversikt over ting som jo tross alt er en stor del av dagen.

Cinemateket: hva skjer egentlig i publikumsarealene?

Digitale skjermer Cinemateket

«Det har vært en utfordring for Cinemateket å synes blant ansatte i NFI fordi vi driver med så veldig mange forskjellige ting. Det at vi fikk hengt opp digitale skjermer med programinnhold i ulike sosiale soner – det er jeg kjempefornøyd med. Det øker bevisstheten om aktivitetene i publikumsarealene, samtidig som man sitter og jobber med saksbehandling inne i kontorlokalene,» forteller markedsansvarlig Nina Bull. Hele kundecasen finner du her.

Kristiania: Digitale skjermer gjennomgående i bygningen

Når man skal gå ut til et så stort antall studenter, trenger man gode plattformer å kommunisere med. Enten det er fra lærere til studenter eller fra studenter til studenter. Under åpningen av bygget ble skjermene brukt aktivt i utstillingen som viser historien til Kristiania, samt til å dele informasjon om programmet for dagen.

Bravo leverte 155 skjermer fra Samsung til Kristiania. Se hele leveransen her!

Selmer advokatfirma: kunnskapsdeling i kantina

Hos Selmer bruker de skjermer i sosiale soner blant annet til å vise menyen til kantina, og innhold fra presentasjoner som holdes. Skjermene er plassert i kantineområdet og ellers strategisk rundt om i sosiale soner.

I tillegg til skjermer i sosiale soner finner du 18 møterom levert av Bravo.

Del gjerne:

Flere imponerende enkle artikler

Vi gjør de digitale stegene for deg - imponerende enkelt!