Michael Martinoux er driftssjef i selskapet, og beskriver et stort behov for å kunne jobbe mer remote enn det de hadde muligheten til før de kom i kontakt med oss i Bravo. Så hvordan løste vi overgangen fra lokal server til Microsoft 365 i skyen?
– Holm Eiendom skal bygge, drifte og forvalte eiendom der våre leietagere får være med på utviklingen og føle seg ivaretatt. Da må jeg legge til rette gjennom anskaffelse av et IT-støttesystem som muliggjør nettopp det, forklarer Martinoux.
– Måten vi i Holm Eiendom drev på var bundet til et VPN-system. For flere av de eldre var det tilfredsstillende da det var dette de var vant til. Nye, yngre ansatte i kombinasjon med en større andel felt- og hjemmearbeid de siste årene, førte til et behov for å oppgradere og effektivisere IT-støttesystemene vi hadde. Tilbakemeldinger som at man ikke kunne arbeide fra telefon eller nettbrett gjorde seg gjeldende. Vår største utfordring var at vi var låst til kontoret for å kunne løse de enkleste arbeidsoppgaver. Mappesystemene var ikke optimale og det hele gikk tregt, forteller Martinoux.
Da måtte vi begynne å se på hvordan vi kan modernisere oss i tråd med den teknologiske utviklingen. Det finnes et hav av løsninger, men mye er komplekst og tungvint. Det var viktig for oss at løsningen vi valgte, imøtekom og bygget på kunnskapen vi allerede besatt internt. Det måtte være et system som alle kunne lære å ta i bruk i det daglige.
Hovedoppgaven til Bravo var å flytte VPN-serverløsning over til skyen. Vi startet med å gå gjennom behovene våre sammen med Ola Moen, Account Manager i Bravo. Deretter presenterte han en løsning for oss, som var enkel å forstå. Vi skjønte med en gang hva vi fikk og hvordan det skulle gjennomføres. Enkelheten har fulgt oss hele veien og vi opplever folk som stiller opp og hjelper til. Da vi iverksatte skyløsningen var vi trygge på at vi hadde fått en samarbeidspartner som gjør det de lover.
“Vi ville ikke ha en leverandør som kun forteller hvordan vi må gjøre det, men hjelper oss med å komme dit vi ønsker. Der er Bravo fantastiske!”
Tidligere var mappestrukturen nokså kaotisk, men den fungerte greit. Fordelen med Bravo er at de gir oss rom til å velge hvordan vi vil ha det, selv om det kan oppleves som kaotisk for utenforstående. Samtidig kommer de med gode råd og tips underveis på hvordan vi kan gjøre enkelte ting enda lettere. Vi ville ikke ha en leverandør som kun forteller hvordan vi skal gjøre det, men hjelpe oss å komme dit vi ønsker. Der er Bravo fantastiske.
Ola har forstått utfordringene og jeg opplever en god kommunikasjon. IT-konsulentene Dan og Marius har vært til stede hele veien under opplæring og implementering av Microsoftløsningen. De har virkelig vært helt suverene. Servicenivået er skyhøyt. De har svart på alle henvendelser og hjulpet hver enkelt ansatt, uten å måtte hente inn meg. Det gjorde at jeg har kunnet fokusere på mine daglige arbeidsoppgaver. IT-kunnskapene hos våre ansatte er naturligvis variert, og Bravo har møtt alle ansatte på det nivået de befinner seg på. Alle har opplevd å bli lyttet til, samtidig som det har vært rom for å stille spørsmål underveis. Det er noe alle her setter stor pris på. Der har vi blitt ufattelig godt behandlet.
Tidligere kom de ansatte til meg med ulike ønsker, blant annet om PC-monitorer og tastaturer. I dag har vi, i samarbeid med Bravo utformet ferdige pakker tilpasset hva de ansatte jobber med. I dag kan ansatte selv gå inn å bestille de pakkene de behøver.
Hvor enn man befinner seg får man løst arbeidsoppgavene sine så enkelt og raskt som mulig, som har vært hele poenget med denne tjenesten. Før kunne du ikke logge deg inn fra telefon med VPN-løsning for å kunne sende dokumenter til kunder, men det kan vi nå. I tillegg slipper vi å si til kunder at de må vente til vi kommer på kontoret med å få dokumentene - nå kan de få det med en gang!
“Vi gikk fra en halv million i utgifter på IT, til en brøkdel med løsningen fra Bravo. Løsningen er brukervennlig som gjør at alle har lært seg å bruke det, på tvers av alle aldere.”
Uansett om du jobber fra nettbrett, telefon eller pc, ser miljøet likt ut. Løsningen er brukervennlig, som gjør at alle har lært seg å bruke det, på tvers av alle aldere og kunnskapsnivå. Vi har fått en enklere hverdag. Det beste av alt er at vi gikk fra en halv million i utgifter på IT, til en brøkdel av det med løsningen vi har i dag. Før fikk vi store fakturaer uten å forstå hva vi fikk levert. Vi visste ikke hva vi hadde. I dag er fakturaen oversiktlig og vi vet hva vi betaler for.
På spørsmål om hva som var den avgjørende faktoren for å velge Bravo fremfor en annen leverandør, forteller Martinoux at enkelheten og den tydelige fremdriftsplanen var med på å avgjøre.
Vi fikk presentasjoner fra mange ulike tilbydere, men flere av disse oppfattet jeg som tungrodde. Presentasjonen og løsningsforslaget til Bravo var lett å forstå for alle ansatte.
– Bravo har gjennom denne prosessen blitt godt kjent med oss. Det viser seg i spesifikke tilleggsløsninger som imøtekommer nye behov og effektiviserer dagens løsninger. Dette kan for eksempel være sentralstyrte og nye bookingpaneler, som nå straks er ferdig montert. Vi er glade for at vi valgte Bravo i et hav av tilbydere, og vi gleder oss til å fortsette samarbeidet, avslutter Martinoux.
Trenger du hjelp til IT i din virksomhet?
Ta kontakt med oss så kommer vi raskt tilbake til deg!
2024 © Bravo Norge AS