Olav Thon Gruppen – en ledestjerne innen hotel og eiendom
Thon trenger vel egentlig ingen introduksjon – men vi tar en for ordens skyld. Olav Thon Gruppen, som eies av Olav Thon Stiftelsen, er i hovedsak engasjert innen eiendomsutvikling- og hotelldrift. Thon Eiendom er markedsledende innenfor eiendom med ca. 100 kjøpesenter og ca. 500 næringseiendommer i Norge og utlands. Thon Hotels er en av Norges ledende hotellkjeder med ca. 100 hoteller – hvorav ca. 90 av dem er i Norge, og de resterende finner du i Sverige, Danmark, Belgia og Nederland.
The suite (audiovisual) life of Olav Thon Hotels
I kjernen av den magiske hotellopplevelsen finner vi de subtile, men mektige, audiovisuelle elementene. Disse elementene forvandler ethvert opphold til en fortryllende reise. Forestill deg en myk melodi som svever gjennom lobbyens luft, umiddelbart vekkende en følelse av ro og harmoni. Eller den energigivende rytmen i treningsrommet som inspirerer deg til å yte det lille ekstra.
Viktigheten av digitale flater kan ikke understrekes nok i denne opplevelsen. De bringer skjermene til live med skreddersydd innhold som møter gjestenes behov og ønsker, og skaper en unik og personlig atmosfære.
Vi befinner oss i et skjæringspunkt hvor teknologi møter komfort, og der hver lyd og hvert bilde er nøye utvalgt for å skape en følelse av velvære. Dette handler ikke kun om et sted å overnatte, men om en integrert opplevelse som stimulerer, beroliger og fortryller.
Vi ser med spenning frem til å tilpasse og realisere unike audiovisuelle løsninger for hvert enkelt hotell. Enten det dreier seg om banebrytende, kreative konsepter, oppgraderinger av eksisterende utstyr, eller komplett drift av alle løsninger.
Bærekraft og samfunnsansvar i fokus
I kjernevirksomheten til Olav Thon Gruppen ligger en dyp forpliktelse til bærekraft og samfunnsansvar. Med et systematisk fokus på menneskerettigheter, arbeidsrettigheter, miljøvern, anti-korrupsjon og sosialt engasjement, streber gruppen etter å være en katalysator for positive endringer.
Vår rolle i Olav Thon Gruppens bærekraftsstrategi
Som partner av Olav Thon Gruppen, spiller vi en nøkkelrolle i implementeringen av deres bærekraftstrategi. Gruppens ambisjon om netto nullutslipp innen 2050, naturpositivitet, 70% sirkulær virksomhet innen 2030, full innsikt i verdikjeden og representativ ledelse, speiler også vårt engasjement for å drive forretninger på en ansvarlig og bærekraftig måte. Vi ser også at vi bidrar inn mot gruppens mål vedrørende sirkulære løsninger, et område hvor vår ekspertise innenfor resirkulering og gjenbruk av AV-utstyr spiller en viktig rolle.
Vi i Bravo jobber etter 5 enkle steg som vi har valgt å kalle Bravosteps – her finner du behovskartlegging, leveranse, drift, finansiering og sirkulærøkonomi. For å skape en sirkulærøkonomi gjenbrukes materialene i produkter så lenge og så mange ganger som mulig, før de resirkuleres som siste utvei. Vi i Bravo tar ansvar for hele livssyklusen tilAV-utstyret.
En kickstartet samarbeidet på OTG-messen 2024
Tidligere i januar deltok vi på Thonmessen, hvor vi fikk møte mange av de hyggelige menneskene som jobber i Thon-universet, samt andre samarbeidspartnere av gruppen. Her kunne du finne alle aktørene du faktisk trenger for å drive hotell på nivået som Thon Hotels gjør.