Et norsk eventyr blir til – digitalisering gjort enkelt

ISO 9001 er den mest anerkjente kvalitetsstyringssystemstandarden på internasjonal basis. Sertifiseringen gir spesifikke krav som forbedrer bedrifters evne til å konsekvent levere produkter og tjenester som oppfyller kundens krav, står det på DNV sine sider.

Trond Gunnar Christensen og Thomas Gullestad ble enige om å starte et helt nytt firma. De to eide den gang Liveqube som leverte ferdige kuraterte spillelister til HORECA og retail industrien.

– Da vi satt på Gardermoen tenkte vi at dette er superspennende – å finne ut hvordan vi kan arrangere helt komplette totalløsninger for digital infrastruktur, og ta oss av alt av lyd, bilde, booking, alle elementer som skal til for å få en best mulig kundeopplevelse, forteller Christensen.

«Hensikten var og er å gjøre digitalisering så enkelt som mulig for kunden.»

– Vi kan dette med å digitalisere infrastruktur, og bestemte oss for at vi kan bygge et konsept på inngående fagkunnskap med nærhet til kunden. Et genuint ønske om å levere en smidig kundeopplevelse, sier Christensen.

Refleksjonene på Gardermoen i 2013 ble starten på det som nå har vokst seg til å bli et firma med sterk suksess og vekst i mange år. Med 38 ansatte og en omsetning på over 100 millioner i 2021. Forfinelsen av talenter, et ivaretagende arbeidsmiljø, og genuint ønske om å levere fremragende kundeservice, har skapt dette eventyret.

I dag sitter Trond Gunnar Christensen i styret i Bravo, mens dyktige mennesker tar seg av den daglige driften. Å ha med seg dyktige folk på laget, med samvittighet og et genuint ønske om å levere, har vært nøkkelen hele veien, forteller Christensen.

Trond Gunnar Christensen_ Bravo

En rød tråd av dedikasjon

Han mener at de har lykkes fordi de har hatt kompetansen og interessen for faget. De har strukturert jobben godt underveis, hatt passion for det de driver med, hatt det gøy underveis, og hatt fokus på at kundene får den verdien de skal ha.

– Mye av grunntankene vi hadde da vi startet opp er fortsatt i Bravo. Vi har brukt vår kompetanse til å gjøre digitalisering enkelt for kundene. Fra den gang vi satt på Gardermoen og frem til nå har det vært en rød tråd, der vi stadig vokser inn i nye markeder og lever den digitale infrastrukturen vi så for oss den gang.

– Vi har vært opptatt av å bygge et selskap med flat struktur og entreprenør-ånd, som hele tiden griper nye muligheter til å bli bedre. Vi er hele tiden i utvikling og bygger unike bransjestandarder for hvordan vi digitaliserer. Det er en kontinuerlig utvikling som driver oss, sier Christensen.

– De som jobber hos oss må ha et genuint ønske om å skape en flott kundeopplevelse og passion for det. De vi ansetter er ofte genuint nysgjerrige på hva de kan få til. Det er viktig med samvittighet og stolthet i jobben, og evnen til å stå i det helt til kunden er fornøyd. Vi gir oss ikke før kundene er fornøyde.

Han forteller videre at han er oppriktig opptatt av at teamet de bygger skal føle seg ivaretatt, kommunisere godt, og bry seg om hverandre. I Bravo er de opptatt av de mellommenneskelige relasjonene.

– Vi bruker mye tid på jobben, da er det viktig at vi ser hverandre. Gjennom pandemien mener jeg vi har bygd et bra team der vi tar tak i ting. Vi har vokst og hatt hurtig vekst. Da må vi ha riktig bemanning, og oppfatte når folk er sliten. Når vi ønsker å levere, må vi også passe på at vi behandler hverandre skikkelig.

 

En effektiv tilbakemeldingskultur

Christensen forteller at de har en kultur som feirer og er opptatt av at det skal være gøy på jobben. Det er viktig for at folk trives og er motiverte.

– Vi måler medarbeidernes opplevelser med digitale verktøy og tar temperaturen på hvordan folk har det. Mange har sittet mer alene på grunn av pandemien. Da er det å spørre hvordan folk har det blir da ekstra viktig, sier Christensen.

I mange år har de brukt Great Place To Work som var med å etablere en god tilbakemeldingskultur med feedback på hvordan ansatte har det. De bruker nå appen til Winningtemp som er enkel å bruke og gir raske tilbakemeldinger fra ansatte.

– Vi må tilrettelegge for personlig vekst for ansatte. Har de nok utfordringer? Tar vi tak i ting? Vi er genuint opptatt av å skape et uslåelig produkt og bli litt bedre i morgen. Over tid blir den innstillingen til drastiske resultater. Da må vi ha passion for det vi gjør, passion for å levere, og finne ut hvordan vi kan bli best på det vi driver med, avslutter Christensen.

Vil du se noen av prosjektene vi har jobbet med, les mer her.

Del gjerne:

Vi kan hjelpe deg med den digitale infrastrukturen, enten du er en liten eller stor virksomhet. Ta kontakt så kommer vi raskt tilbake til deg!