Savner du interaksjonen du opplevde under et seminar?

Da vil vi anbefale deg å teste ut Microsoft Teams Webinar

Vi i Bravo arbeider med å gjøre den digitale hverdagen enklere for folk. Det vi først gjør i samarbeid med kundene våre, er å se den digitale hverdagen fra deres øyne! I dette kartleggingsarbeidet har vi funnet ut at det er veldig mange der ute (inkludert oss selv), som føler det er rart å holde digitale møter og webinarer. Hvorfor? Jo, i «den virkelige verden» kan man tolke ansiktsuttrykk, nikkende hoder og rungende ja underveis i en presentasjon. Dette er med på å guide oss på veien mot å kommunisere engasjerende, kanskje bytte om på temaer underveis, snakke høyere, eller lavere.

På digitale møter eller webinarer er ikke det akkurat realiteten. Det er ikke sjeldent at noen opplever å være stille, i frykten for å snakke i munnen på den som har ordet. Den som har ordet har det vanskelig for å vite om hen kommuniserer engasjerende, rett og slett i mangel på alle de tingene som er med på å guide oss i «den virkelige verden». I tillegg til at deltagerne kvier seg i større grad for å stille oppfølgende spørsmål, i påvente av at andre skal få sjansen.

Vi har en løsning som vi liker og har tatt i bruk hos oss med gode erfaringer så langt. Nå har det kommet en fornyet og bedre Webinar funksjon i Microsoft Teams.

Ved å ta i bruk funksjonen, kan du nå organisere og holde interaktive møter og webinarer for opptil 1000 deltakere i Teams. Det beste av alt, det er like enkelt som å sette opp et vanlig møte i Teams!  

Klikk deg inn på kalenderen din i Teams -> Klikk på den lille pilen ved “Nytt møte/New meeting”. Du skal nå få en nedtrekksmeny med valget “Nettseminar/Webinar”.  (Om du ikke har fått den enda kan du kontakte din IT-ansvarlig for å få konfigurert dette.)

Blant annet får du muligheten til å opprette et registreringsskjema for webinaret, og å presentere med PowerPoint Live. Med PowerPoint Live og Presenter mode i Teams kan alle levere en mer innflytelsesrik og engasjerende presentasjon for deltakerne. Du kan se kommende lysbilder, notater, møtechat og deltakerne i et samlet vindu mens du presenterer. Samtidig kan deltakerne personalisere visningen sin med å navigere innholdet i sitt eget tempo, ha på høykontrast-modus og bruke skjermleser.

Rett rundt hjørnet kommer også en egen funksjon, som gjør at man kan velge språk og automatisk ha lysbildene oversatt til dette, uten at det endrer visningen for de andre som deltar på webinaret!   

Vil du lese mer om hvordan du kan sette opp et Nettseminar for bedriften din?
Ta en titt her 👇
 

https://support.microsoft.com/nb-no/office/komme-i-gang-med-teams-nettseminarer-42f3f874-22dc-4289-b53f-bbc1a69013e3 

Kilde: 
https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/blog/2021/05/11/introducing-webinars-in-microsoft-teams-easy-professional-webinars-to-engage-customers/ 

Del gjerne:

Vi kan hjelpe deg med den digitale infrastrukturen, enten du er en liten eller stor virksomhet. Ta kontakt så kommer vi raskt tilbake til deg!