Artikler

Bravo – et norsk IT-eventyr blir til 

Hvor startet reisen til Bravo, spør du? På en restaurant på Gardermoen, så klart! 
isometriske tekniske løsinger i bakgrunnen, i neongrønn og litt rosa. glitter flyr rundt. stor grønn bravo logo i forgrunn av bildet.

Det var en gang to kolleger som satt i møte ute hos en kunde – en større restaurantkjede på Gardermoen flyplass. De var enige i at det de leverte var bra, men mens de satt der begynte de å se for seg en helt komplett tjeneste for digital infrastruktur. Med et ønske om å gjøre digitalisering imponerende enkelt, ble ideen om Bravo til.

Den dagen ble Trond Gunnar Christensen og Thomas Gullestad enige om å starte et helt nytt firma. De eide den gang Liveqube, som leverte ferdig kuraterte spillelister til HORECA og retail industrien.

– Da vi satt på Gardermoen tenkte vi at dette er superspennende! Det å finne ut hvordan vi kan arrangere helt komplette totalløsninger for digital infrastruktur. Vi skulle ta oss av alt fra lyd og bilde til booking. Alle elementer som skulle til for å få en best mulig kundeopplevelse, forteller Trond.

Fra AV til samarbeidspartner på IT

– Vi kunne dette med å digitalisere infrastruktur, og bestemte oss for at vi kan bygge et konsept på inngående fagkunnskap med nærhet til kunden. Et genuint ønske om å levere en smidig kundeopplevelse, forteller han videre.

Dette konseptet ble til Bravo, eller Bravo AV som var navnet vårt var i 2013. Det første kontoret i Oslo ble opprettet med hele to ansatte. Siden den gang har vi vokst til nærmere 50 ansatte og har flere store kunder som Høyskolen Kristiania, Hurtigruten og EY. Siden etterspørselen etter våre tjenester var så stor, kunne Bravo utvide med et kontor i Lillehammer allerede i 2014 – kun ett år etter oppstart. (Hele tidslinjen kan du se her.)

«Vi har vært opptatt av å bygge et selskap med flat struktur og entreprenørånd, som hele tiden griper nye muligheter til å bli bedre. Vi er hele tiden i utvikling og bygger unike bransjestandarder for hvordan vi digitaliserer. Det er en kontinuerlig utvikling som driver oss.»

Trond Gunnar Christensen
Trond Gunnar Christensen_ Bravo

På veien fra å fokusere på audiovisuelle løsninger, til å levere både AV og IT, tar vi nå rollen som en totalleverandør og en samarbeidspartner. Dine behov som kunde er i fokus, og vårt mål er å frigjøre mer tid hos deg slik at du kan fokusere på det nettopp du er god på.

– Mye av grunntankene vi hadde da vi startet opp er fortsatt i Bravo. Vi har brukt vår kompetanse til å gjøre digitalisering enkelt for kundene. Fra den gang vi satt på Gardermoen og frem til nå har det vært en rød tråd, der vi stadig vokser inn i nye markeder og leverer den digitale infrastrukturen vi så for oss den gang.

Dedikasjon og kvalitet fra a til å 

Refleksjonene på Gardermoen i 2013 ble starten på det som nå har vokst seg til å bli et selskap med sterk suksess og vekst i mange år. Forfinelsen av talenter, et ivaretagende arbeidsmiljø, og genuint ønske om å levere fremdragende kundeservice, har skapt dette eventyret. I dag sitter Trond Gunnar Christensen i styret i Bravo, mens andre dyktige mennesker tar seg av den daglige driften.

– Å ha med seg dyktige folk på laget, med samvittighet og et genuint ønske om å levere, har vært nøkkelen hele veien, forteller Trond.

Han mener at de har lykkes fordi alle ansatte har stor kompetanse og interesse for faget. De har strukturert jobben godt underveis, hatt lidenskap for det de driver med og hatt det gøy, med stort fokus på at kundene får den verdien de skal ha.

Fokus på trivsel blant ansatte i Bravo

– De som jobber hos oss må ha et genuint ønske om å skape en flott kundeopplevelse og ha passion for det. Folkene vi ansetter er ofte genuint nysgjerrige på hva de kan få til. Det er viktig med samvittighet og stolthet i jobben, og evnen til å stå i det helt til kunden er fornøyd.

Han forteller videre at han er oppriktig opptatt av at teamet de bygger skal føle seg ivaretatt, kommunisere godt, og bry seg om hverandre. I Bravo er vi opptatt av de mellommenneskelige relasjonene.

– Vi bruker mye tid på jobben, da er det viktig at vi ser hverandre. Gjennom pandemien mener jeg vi bygde et bra team der vi tar tak i ting. Vi har vokst, og hatt hurtig vekst. Da må vi ha riktig bemanning og evne å oppfatte dersom folk blir slitene. Når vi ønsker å levere, må vi også passe på at vi behandler hverandre skikkelig.

Vil du ta en titt på noen av prosjektene vi i Bravo har levert i løp av dette eventyret? Her finner du et lite utvalg. 

FAQ

Bravo åpnet sitt første kontor i Oslo i 2013. Allerede i 2014 kunne vi utvide med et kontor i Lillehammer grunnet høy etterspørsel etter våre tjenester.
Bravo jobber med flere ulike typer kunder innenfor kontorbygg, skoler, hotelldrift, retail og sosiale møteplasser. Vi har levert løsninger til blant annet Høyskolen Kristiania, EY, Hurtigruten og Strawberry. Noe av det vi synes er skikkelig gøy er nettopp hvor stort spenn det er blant våre kunder!
Vi i Bravo ønsker å gjøre din digitale hverdag enklere, og leverer tjenester innenfor effektiv samhandling, smartbygg, lyd og bilde. Trenger du sensorløsninger, AV-løsninger eller hjelp til IT-driften kan vi i Bravo hjelpe deg. Oversikt over våre tjenesteområder finner du under fanen «tjenester» øverst på siden.
Du kan kontakte oss her: https://bravosteps.no/kontakt/ 👋
Del gjerne:

Flere imponerende enkle artikler

Vi gjør de digitale stegene for deg - imponerende enkelt!