I en tidligere artikkel har vi skrevet litt om forskjellene mellom å kjøpe lisenser direkte fra Microsoft, eller via en Microsoft leverandør. Kort forklart kan vi oppsummere artikkelen slik: Kostnaden for selve lisensen er den samme om du kjøper hos oss, eller direkte fra Microsoft. Verdien av å kjøpe fra en Microsoft-partner, som Bravo, er verdien av alt som skjer etter vi har plukket ut akkurat de legoklossene du trenger fra Microsoft 365.
Men hva skjer etter vi har valgt hvilke løsninger du trenger fra Microsoft 365? Jo, vi blir din IT-partner og hjelper deg der du har behov. Her er noe av det du får i pakken Bravo 365:
⚙️ Konfigurasjon og oppsett
Valget av Microsoft 365-lisens er tatt – på tide å sette komponentene sammen!
Det finnes mange muligheter for oppsett av Microsoft sine verktøy, både når det kommer til samhandling, enhetsadministrasjon og identitetsadministrasjon. Sammen med deg finner vi ut hva som passer deres bruk og arbeidshverdag best. Dette inkluderer oppsett av e-post, samarbeidsplattformer som for eksempel Teams og SharePoint, og sikkerhetsfunksjoner. Målet vårt er å sikre en sømløs integrasjon i din eksisterende arbeidsflyt.
Vi setter opp og vedlikeholder dine enheter for deg slik at du får frigjort tid til å gjøre alt annet som hoper seg opp i en hektisk hverdag. Imponerende enkelt, ikke sant? Bravo setter også opp enhetlige e-postsignaturer for alle ansatte i organisasjonen. Dette sikrer en konsekvent og profesjonell representasjon av selskapet ditt og ansatte i all ekstern kommunikasjon. Det blir alltid noen ulike varianter hvis ikke man har en felles policy.
👩🔧 Proaktivt vedlikehold
Microsoft kommer med oppdateringer av kommunikasjonsverktøy og sikkerhetsfunksjoner hver måned, og det er ikke alltid like lett å følge med når du har hundre andre punkter på to-do lista. Gjengen hos oss passer på at disse oppdateres jevnlig, og informerer om viktige endringer du bør kjenne til.
🛡️ Sikkerhet
Bravo 365 tilbyr trusselbeskyttelse som fungerer på tvers av ulike plattformer, inkludert Windows, macOS, iOS, Android og Linux. Dette sikrer enheter godt mot angrep og reduserer tiden det tar deg å reagere på sikkerhetshendelser.
Man kan aldri være hundre prosent sikker mot cyberangrep – desto viktigere er det å gjøre det man kan for å beskytte seg. E-postbeskyttelse og app-til-app beskyttelse, er noen av tiltakene Bravo 365 tilbyr for å gi deg et ekstra lag beskyttelse. Noen tiltak kan du også gjøre selv som privatperson, et av de viktigste tiltakene er å kjenne til ulike typer sosial manipulering.
Bravo 365 tilbyr et ekstra sikkerhetslag ved å kreve to eller flere bekreftelsesmetoder for innlogging. 2FA/MFA, to- eller multifaktorautentisering, reduserer risikoen for uautorisert tilgang og sikkerhetsbrudd, og er en kritisk komponent i moderne identitetsbeskyttelse.
🪢 Integrasjonsmuligheter
Hverdagen din skal innebære så lite teknisk motstand som mulig. Derfor ser vi på mulighetene for å integrere Microsoft-løsningene med andre systemer og applikasjoner på arbeidsplassen din, som for eksempel skriveren din. Microsoft har flere muligheter for integrasjon, så pass på at applikasjonene og systemene du velger sånn ellers er kompatible med Microsoft 365.
Å huske diverse passord og brukernavn til ulike tjenester og applikasjoner er kilden til mye frustrasjon. Hvor mange ganger har du ikke benyttet deg av “glemt passord” funksjonen? SSO, eller single sign-on, fjerner behovet for å huske flere innlogginger. Ved å tilby en enkelt identitet for alle applikasjoner, slipper du å bruke like mye tid på brukeradministrasjonen og tilgangskontroll.
🤝 Backup med Bravo 365
Enkelt og greit: Dersom innhold skulle gå tapt kan ikke Microsoft garantere for gjenoppretting av dokumenter. Med Bravo som IT-partner får du tryggheten i at vi har backup av dine Microsoft 365-data.
👨💻 Norges beste support(ere)!
Menneskene i Bravo har som mål å gjøre din digitale hverdag litt enklere. Møter du på utfordringer, kan du nå den fantastiske gjengen vår på support, både på telefon og e-post alle hverdager. Ingen problemer er for små eller for store. Er problemet ditt komplekst, så kommer vi til deg.
Med Bravo som IT-partner jobber vi for at du skal kunne fokusere på det du er best på – uansett hva det er. Om du har en egen IT-avdeling og trenger hjelp til det som er litt “kjedelig”, eller om du ikke har nok kapasitet i IT-avdelingen din til å håndtere alle henvendelser. Vi er din faste supportergjeng!
Nysgjerrig på hvordan det er å ha Bravo som IT-partner? Holm Eiendom gikk fra lokal server til Microsoft 365 skyen. Her kan du høre driftsjef Michael Martinoux fortelle om samarbeid og hvordan de nye løsningene fungerer i dag.
🟢 Trenger du en utstrakt hånd i IT-avdelingen? Ta kontakt, da vel!